Prof.Nitecki S

מומלצים לשנת 2010

פרופסור סמי ניטצקי

מומחה למחלות כלי דם

ודליות ורידים

לתיאום תור התקשרו

שיטות טיפול

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מומלצים לשנת 2010

fav2010

ורידים בולטים ברגליים אינם בעיה אסטטית בלבד כפי שרווחת הדעה. במקרים רבים מדובר בבעיה רפואית-תפקודית שאליה מתלוות תופעות לוואי המגבילות התנהלות יומיומית תקינה.

מרפאת ורידים ברחוב אוסישקין 1 בקריית מוצקין בניהולו של פרופ' ניטצקי, מומחה לכירורגיה של כלי הדם מציעה טיפולים זעיר פולשניים, פשוטים ומודרניים להתמודדות עם התופעה.

לאורך שנים רבות, נחשב נושא הורידים למוזנח מאוד ברפואת כלי הדם. הדבר נבע ככל הנראה מהעובדה שהסובלים מהתופעה לא מיהרו לפנות לקבלת טיפול כי לא סברו שמדובר בסיכון חיים ובנוסף הטיפול בה היה נתון לשיקולו של המטופל בלבד ולא לשיקולו של הרופא. הסיבות להופעתה הן בדרך כלל עניין תורשתי או תוצאה של עודף משקל, עבודה פיזית מאומצת והריון.
לדליות תופעות לוואי כגון: תחושת חום, גירוד, נפיחות, כבדות, עייפות של הרגליים ולעיתים גם כאבים.

"מרפאת ורידים" בקריית מוצקין, בניהולו של פרופ' סמי ניטצקי, מנהל היחידה לכירורגיה של כלי דם היקפיים במחלקה לכירורגיה של כלי דם והשתלות בבית החולים רמב״ם בחיפה מתמחה באבחון ובטיפול הבעיה ומביאה בשורה מקומית לסובלים ממנה. במסגרת הטיפול, עורכים ראשית במרפאה של פרופ' ניטצקי בדיקת דופלקס הורידים (אולטרסאונד) לבדוק את תפקודיות המערכת ולקבוע האם מדובר בבעיה רפואית תפקודית או בבעיה אסטטית בלבד. בעבר, נהוג היה לטפל באמצעות שיטה אחת והיא ניתוח בהרדמה כללית או אפידוראלית במסגרתו היו מסולקים מגוף המטופל ורידים שאינם תקינים על מנת שלא יזרום בהם דם.לניתוח שכזה, לא מעט חסרונות שכן מדובר בצורך בהרדמה, ביצוע חתכים, צלקות שנשארות והחלמה ממושכת של שבועיים עד שלושהובנוסף הישנות של ורידים באחוז גבוה מאוד. כיום, הניתוח המורכב הוחלף בטיפולים פשוטים יותר המבוצעים באמצעות לייזר, גלי רדיו או הזרקת קצף תחת הכוונת אולטרסאונד.

"בטיפול לייזר וגלי רדיו" מסביר פרופ' ניטצקי "מחדירים סיב לתוך הורידים ומבצעים הרדמה מקומית שמטרתה לחסום את החום שהתפתח בוריד במהלך הטיפול ובעזרת אנרגיות החום שורפים את הוריד הלא תקין ואין צורך לבצע חתכים על מנת להוציאם". את הטיפול בגלי רדיו או לייזר, ניתן לבצע בשני רגליים במקביל וההחלמה ממנו היא מהירה ומאפשרת לחזור למקום העבודה כבר למחרת הטיפול.

"לעניין הזרקת הקצף" ממשיך פרופ' ניטצקי" מדובר בטיפול המתפרס על פני מספר פגישות עם המטופל הוא נעשה במשרד, אינו דורש חדר ניתוח, מרדים, או סיב מיוחד ויכול לבצע גם מי שעבר ניתוח קודם לכן. בגלי רדיו או לייזר לא ניתן לטפל אצל מי שעבר ניתוח קודם. מעבר לעשרות מטופליו, משמש ניטצקי גם כמנהל היחידה לכירורגיית כלי דם בבית החולים רמב"ם שם מבצעים מגוון ניתוחים לטיפול במחלות עורקים לשם הצלת חיים, מניעת קטיעה של גפה או מניעת אירוע מוחי.

בעשר השנים האחרונות, חלה קדמה משמעותית בנושא הטיפול ואיתה גם המודעות לעובדה שניתן וכדאי לחיות ללא ורידים בולטים.

רח' אוסישקין 1 קרית מוצקין, טל: 04-8732303