Prof.Nitecki S

מומלצים לשנת 2011

פרופסור סמי ניטצקי

מומחה למחלות כלי דם

ודליות ורידים

לתיאום תור התקשרו

שיטות טיפול

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

מומלצים לשנת 2011

‏

בכמה מילים: במשך שנים רבות נתפשה בעיית הורידים ברגליים כבעיה אסתטית בלבד. מה גם שאינה מסכנת חיים ואנשים התנהלו עם אי הנוחות והכאב. מסתבר שבמרבית המקרים מדובר בבעיה רפואית לכל דבר, אליה מתלוות תופעות לוואי אשר מגבילות את ההתנהלות היומיומית, כדוגמת: כאבים לאחר עמידה ממושכת, עייפות, כבדות של הרגליים, נפיחות וגרד. אם לא מטפלים נכון ובזמן יכולים להווצר סיבוכים אשר מרבית האוכלוסיה אינה מודעת אליהם: בצקות, צבע חום כהה, דלקות וסתימות בורידים, דימום ופצעים קשיי ריפוי. התופעה היא תורשתית, וכן, היא תוצאה ישירה של הריונות, עודף משקל, עבודה פיזית מאומצת ועמידה ממושכת במקום אחד. המכון הלאומי לבריאות בארה”ב פרסם לאחרונה את השכיחות העדכנית של אי ספיקה ורידית. מסתבר שכ-41 אחוז מהנשים בגיל 50 סובלות מבעיה ורידית רפואית. יתרה מכך, לכ – 60 אחוז מהאוכלוסיה (גברים ונשים) קיימת פגיעה בתפקוד הורידי. האבחנה מתבצעת אך ורק ע”י אולטרא-סאונד דופלקס (ולא על סמך המראה החיצוני).

לבעיית הורידים קיימות ארבע אפשרויות טיפוליות: האחת שמרנית (מיכנית) והיתר פולשניות: ניתוח, טיפול בלייזר (או גלי רדיו) וטיפול בהזרקת קצף. הטיפול השמרני (לא ניתוחי) נחשב כטיפול משמר וכולל הליכה מרובה והפעלת הרגליים, בעיקר בישיבה ממושכת. הטיפול הניתוחי הותיק (בן 108 שנים), במהלכו תולשים ומוציאים את הורידים הפגועים. הניתוח הוא פולשני, משאיר צלקות, ההחלמה ארוכה ואחוז החזרה של הדליות גבוה. במרפאת הורידים של ד”ר ניטצקי מתבצעים טיפולים זעיר פולשניים וחדישים לטיפול בתופעה.

הבעלים: פרופ' ניטצקי מנהל היום את היחידה לכירורגיה של כלי דם היקפיים וסגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי דם והשתלות בקריה הרפואית רמב”ם. מרצה בכיר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון ומשמש כסוקר במספר עיתונים מדעיים יוקרתיים. בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה, השתלם בטיפולי הורידים בארה”ב ובאמתחתו למעלה מ-70 מאמרים מדעיים בעיתונים יוקרתיים.

מרפאת הורידים של פרופ' ניטצקי מציעה: אבחון וטיפול בבעיה הרפואית. בשלב האבחון עורך פרופ' ניטצקי במרפאתו דופלקס הורידים (אולטרסאונד) לבדיקת תפקוד המערכת ומציע את אפשרויות הטיפול המתאימות:

טיפול בלייזר (או גלי רדיו):

מתבצע באמצעות החדרת סיב אופטי של הלייזר, תוך ביצוע הרדמה מקומית לירך. האנרגיה גורמת נזק לדופן הפנימית של הוריד. הווריד נשאר צר ומכווץ ברגל אך אין בו זרימת דם. וע”י כך נפתרה הבעיה. ניתן לבצע את הטיפול בשתי הרגליים במקביל, ללא צורך בהרדמה כללית או אפידורלית, זמן ההחלמה קצר והתוצאות טובות יותר מאשר בניתוח.

טיפול בקצף:

מבוסס על תרופה שמסוגלת להרוס את הדופן הפנימי של הווריד ולסתום אותו, כדי שלא יזרום בו דם. מהתרופה יוצרים קצף המאפשר לה להישאר בווריד ולפעול על הדופן שלו. ההזרקה מבוצעת תחת אולטרה- סאונד, הקצף מוזרק לשורשים ומשם הוא מתפשט בווריד. הטיפול מתבצע ב-3 עד 5 פגישות בממוצע, עם מרווח של כחודש בין פגישה לפגישה. בטיפול זה אין חתכים, אין הרדמה, ניתן לבצע במקביל בשתי הרגליים וניתן להגיע לכל הוורידים וענפיהם. בנוסף, זה הטיפול היחיד שניתן לבצע גם אחרי כישלון טיפולי בניתוח.

סוד ההצלחה: לדברי פרופ' ניטצקי “סוד ההצלחה טמון ביכולת להחזיר למטופלים את איכות חייהם בדרך הטיפולית המתאימה להם ולהעדפותיהם”.